Ryzyko i korzyści tworzenia sequeli slotów

Wydawca CasinoBeats rozmawiał z przedstawicielami twórców slotów i dowiedział się, jakie ryzyko kryje się za tworzeniem sequeli udanych maszyn. Jak zauważyli goście, do tworzenia sequela należy podchodzić z najwyższą ostrożnością, gdyż porażka będzie miała negatywny wpływ na pierwowzór. Przeczytaj tłumaczenie części wywiadu poniżej.

Czy rozwój rozpoznawalnych marek slotów może wywierać dodatkową presję na ciągłe produkowanie ekscytujących sequeli do danej marki? Czy szkody będą większe, jeśli sequel się nie powiedzie?

Andrzej Hyla: Prawdopodobnie jest większa presja, ale to daje nam większą motywację do działania. Gracze angażują się w rozpoznawalne marki slotów i kupują je jako produkt, a nas jako markę.

Aby sprostać tej presji, przeprowadzamy dogłębne badania i zbieramy ogromne ilości opinii na temat nowych wersji, aby upewnić się, że kontynuacje są unikalne, dopracowane, satysfakcjonujące w swojej rozgrywce i ostatecznie korzystne dla operatorów poprzez ich zdolność do przyciągania zarówno obecnych, jak i nowych graczy.

Podczas procesu rozwoju zawsze mamy pozytywne nastawienie i stawiamy sobie poprzeczkę tak wysoko, że jedyną drogą jest sukces. W końcu kochamy to, co robimy jako producenci gier i dobrze się bawimy, dając graczom to, czego chcą, i jesteśmy pewni, że to nadal będzie przynosić rezultaty.

Andrzej Hala
Andrzej Hyla, szef sprzedaży w firmie Wazdan
Carl Ejlertsson
Carl Ejlertsson, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Red Tiger

Carl Ejlertsson: To, co naprawdę tracisz, jeśli sequel nie jest tak dobry jak oryginał, to możliwość czerpania korzyści z marki. Nie można sobie pozwolić na takie wpadki, bo marka będzie blaknąć w oczach graczy. Ryzykujesz zrujnowanie całej marki, więc musisz trafić dokładnie w cel. W przeciwnym razie stracisz tę przysługę, a efekt będzie zagrażał każdej następnej serii.

Myślę, że to właśnie dlatego niektóre popularne sloty nigdy nie doczekały się sequeli — ich twórcy po prostu zdali sobie sprawę, że nie mają pomysłów na ponowny rozwój, a nie chcieli ryzykować kompromitacji czegoś, co było i nadal jest popularną grą. To powiedziawszy, jest coś więcej do stracenia niż opracowanie nowej, regularnej gry.

Boro Brumen: Od sequeli zdecydowanie oczekuje się lepszych wyników, jeśli pierwowzór wypadł niesamowicie dobrze. Jeśli trzymasz się podstawowej rozgrywki i podejmujesz mądre decyzje dotyczące projektowania gier, które tylko wzbogacają wrażenia z rozgrywki i nie zabierają nic z oryginału, niewiele może pójść źle.

To znaczy, oczywiście, chyba że wspomniany gameplay jest nieistotny, a gracze chcą czegoś świeżego i nowego. W takim przypadku seria może zostać na jakiś czas odsunięta na bok, aby inne serie miały większe szanse na zwrócenie na siebie uwagi. Mogłoby to posłużyć jako świeży impuls, którego społeczność potrzebuje. Możesz również zaktualizować mechanikę gry, aby spełnić nowe standardy, ale jest to o wiele bardziej ryzykowne, ponieważ oddanym graczom może się to nie spodobać.

Jeśli sequel się nie powiedzie, może to zaszkodzić marce. Dlatego też, sloty te są przedmiotem szczególnej uwagi przed ich uruchomieniem, tak aby spełniały, a nawet przewyższały oczekiwania graczy.

Boro Brumen
Boro Brumen, kierownik ds. projektowania i portfolio gier Greentube

Czy seria zwiększa świadomość marki studia wśród graczy?

Boro Brumen: Sloty są dziś zdewaluowane z powodu ich ogromnej ilości. Każdego miesiąca, jeśli nie tygodnia, tysiące slotów jest wypuszczanych na rynek, ale gry, które wytrzymują próbę czasu i podbijają serca graczy są niewiarygodnie rzadkie. Dlatego, jeśli gra jest częścią serii, gracze mogą automatycznie pomyśleć, że przynajmniej jeden z automatów z tej serii jest wart uwagi, ponieważ musi być bardzo popularny, w przeciwnym razie sprzedawca nie tworzyłby sequeli. Gracze poświęcają wiele czasu na wybór slotów, a kiedy pojawia się coś nowego i ekscytującego, okazuje się, że są bardziej niż szczęśliwi, aby zbadać tożsamość marki.

Gracze chcą zobaczyć, jak my, jako dostawca, radzimy sobie na każdym polu i jakie nowe funkcje i typy gier możemy zaoferować, których być może wcześniej nie widzieli. To angażuje graczy, a także wywołuje cenny efekt word-of-mouth, który sprawia, że studio pozostaje w świadomości opinii publicznej przez dłuższy czas.

Carl Ejlertsson: Myślę, że producenci bardziej skupiają się na tworzeniu stylu gier, aby się wyróżnić, niż na tworzeniu serii gier. Wielcy deweloperzy z branży mają tendencję do trzymania się odrębnego stylu.

Mogą też mieć serię gier, ale są one częścią szerszego obrazu. Push Gaming ma sloty 5×5, BTG ma Megaways i super wysoką zmienność, a Play’n GO ma swoje klastry. Ogólnie rzecz biorąc, powiedziałbym, że widziałem więcej przypadków, w których rozpoznawalność marki była wynikiem znalezienia i wykorzystania przez sprzedawców ich stylu, niż kosztem oddzielnej serii gier.

Źródło: https://www.casinobeats.com/2020/12/24/utilising-games-series-to-drive-brand-awareness/

[Articles]